Obsługa poczty elektronicznej

Pytania i odpowiedzi z zakresu poczty elektronicznej.

Gdyby potrzebny temat nie był tu poruszony prosimy o wypełnienie formularza pomocy technicznej

Odrzucanie poczty przez serwer pocztowy

Poniżej objaśniamy kilka przykładów kiedy serwer pocztowy może odrzucać pocztę od nadawcy:


RBL - Real-time Blackhole List (wikipedia)

serwer nadawcy znajduje się na czarnej liście serwerów wysyłających międzynarodowy SPAM. Sprawą powinien się zająć administrator serwera nadawcy. Z takiej listy można usunąć dość szybko swój serwer, wyjaśniając sprawę SPAM-u.


Reverse DNS lub brak rekordu PTR (wikipedia)

IP serwera nadawcy nie posiada przedzielonej żadnej nazwy przez dostawcę internetu. Nadawca powinien zgłosić się do swojego dostawcy internetu i przypomnieć o konieczności przydzielenia nazwy hosta do numeru IP.


SPF (wikipedia)

Nadawca wysyła poczta z serwera, który nie ma uprawnieć do tego adresy email. Większość domen posiada infomację o tym, które serwery mają prawo wysyłać pocztę dla tej domeny. Jest to zabezpieczenie przed podszywaniem się pod nadawcę przez osoby nieuprawnione.


Greylisting (wikipedia)

Serwer pocztowy nadawcy powinien próbować dostarczać 1 wiadomość za każdym razem z tego samego adresu IP, jeśli za każdym razem to jego IP się zmienia, serwer odbiorcy to sprawdza i może odrzucic wtedy pocztę.


Brak miejsca na koncie pocztowych odbiorcy. Wtedy poczta jest również odrzucana. Właściciel konta pocztowego jest dużo wcześniej uprzedzany o tym, że jego konto pocztowe zapełnia się.

Jak sprawdzić skrzynkę przez stronę WWW? 

Posiadamy 2 główne serwery pocztowe:


Serwer nr 1

dla skrzynek pocztowych w domenie "webmedia.com.pl" i "webmedia.pl" oraz innych domen nie obsługiwanych przez nasze serwery DNS: (dns.webmaster.pl, dns2.webmaster.pl, dns4.webmaster.pl, dns5.webmaster.pl)


Nowy WEBMAIL czyli dostęp do poczty przez stronę WWW

https://webmedia.com.pl/mewebmail


Nowy WEBMAIL dla urządzeń mobilnych obsługujących WAP

http://mobile.webmedia.com.pl


Nowy WEBADMIN czyli dostep dla administratorów poczty we własnej domenie 

https://webmedia.com.pl/meadmin


Wszystkie konta z tego serwera zostały przeniesione na nowy serwer. W związku z tym prosimy wpisywać login jako pełny adres email np. "monika@webmedia.com.pl", login nie może zawierać domen "webmedia.pl" i "home.webmedia.pl" 


Serwer nr 2

dla domen obsługiwanych przez nasze serwery DNS

(dns.webmaster.pl, dns2.webmaster.pl, dns4.webmaster.pl, dns5.webmaster.pl)

Logowanie do poczty: http://www.twojadomena.pl/webmail/

w miejsce "twojadomena.pl" należy wpisać nazwę swojej domeny.


Aby przenieść swoje skrzynki na nowy serwer należy zgłosić się do nas w tej sprawie pocztą elektroniczną lub przez specjalny formularz na stronie, nastepnie  ustawić dns-y swojej domeny na serwery:

(dns.webmaster.pl, dns2.webmaster.pl, dns4.webmaster.pl, dns5.webmaster.pl)

lub dokonać całkowitego transferu domeny do naszej firmy, dodatkową korzyścią będzie bezpłatne przedłużenie Państwa domeny na rok.

Konfiguracja poczty

Najlepiej skonfigurowac serwer pop3/imap/smtp jako:


webmedia.com.pl  (taka nazwe ma certyfikat SSL)


login: pelny adres email


porty smtp: SSL 465, bez SSL 25 lub 587

porty pop3: SSL 995, bez SSL 110

porty imap: SSL 993, bez SSL 143


szyfrowanie hasla: MD5 lub APOP


CONFIGURATION OF WINDOWS LIVE MAIL IN ENGLISH

Odzyskanie hasła do skrzynki pocztowej

Jeśli zgubiłeś lub zapomniałeś swoje hasło do skrzynki sa 3 możliwości:


- jeśli Twoja domeny posiada własny cpanel i jest w nim Twoja skrzynka, przydziel jej nowe hasło

- jesli Twoja skrzynka znajduje się na serwerze na którym nie ma cpanelu, skorzystaj z automatycznego przypominania hasła

- jeśli nie masz dostępu do konfiguracji swojej skrzynki pocztowej, skontaktuj się z administratorem przez ten formularz